Kerstboom schittert op Koningsplein Ridderkerk

Traditiegetrouw is deze week de kerstboom weer in het midden van het Koningsplein gezet. Maandag 6 december 2021 werd de boom door medewerkers van de gemeente geplaatst. Met een speciale kraan plaatsten zij hem op het plein. Vervolgens werden de lampjes opgehangen.

Traditie

Ieder jaar probeert gemeente Ridderkerk ervoor te zorgen dat de kerstboom uit een van de wijken komt. Dat is inmiddels een traditie, maar het lukt helaas niet altijd. Vorig jaar en dit jaar moest de boom elders vandaan worden gehaald. De boom moet namelijk aan een aantal eisen voldoen.

Zo moet hij minimaal veertien meter hoog zijn en goed in zijn naalden zitten. Ook moet het echt een dennenboom zijn en geen conifeer.

Boom doneren

Heeft u een boom die net iets te ver boven uw huis uit torent en die aan de genoemde eisen voldoet? Help de gemeente dan om de traditie in stand te houden en doneer uw boom. Wie weet siert uw kerstboom dan volgend jaar het Koningsplein!

Meer informatie bij David Krijgsman via 0180 451 234

Foto’s: Wessel Dekker