Kerstmarkt in Ridderkerkse centrum

De Stichting Evenementen Ridderkerk organiseert met medewerking van B.I.Z. Winkelhart Ridderkerk, Stichting ijsbaan en gemeente Ridderkerk een twee-daagse kerstmarkt in het centrum van Ridderkerk.

Meer dan 100 kramen zullen worden geplaatst in de Schoutstraat, op het Koningsplein en rondom de Kerksingel. Kramen waar ook gezellig gegeten en gedronken kan worden. Van glühwein tot lekkere braadworst. Beide dagen zal er ook een gratis kersttrein rijden, is er een nostalgische carrousel voor de kinderen en is er een kerststal met Josef en Maria.

Het programma ziet er als volgt uit:

Vrijdag 10 december 2021
– Kerst in Dickens stijl, met diverse Dickenskoren.
– Winter wonderland met diverse acts.
– De kerstman is er natuurlijk ook.
– In het begin van de avond zal er een defilé zijn met de kerstman en een echte arrenslee.
– De kerstmarkt is op vrijdag van 14.00 uur tot 21.00 uur.

Zaterdag 11 december 2021
– Moderne kerstliedjes gezongen door diverse koren.
– Winter wonderland waarbij kinderen kunnen knuffelen met de ijsbeer.
– Er is een wandelende kerstboom.
– In de loop van de avond zullen er optredens zijn van bekende artiesten met muzikale omlijsting van DJ Bas.

Het beloofd heel wat leuks en voor een ieder wat wils. Als er geïnteresseerden zijn die een marktkraam willen huren. Dat kan via evenementenbureau Koolen en Koolen.

Voor winkeliers/ondernemers in Ridderkerk is er door de gemeente een aparte regeling getroffen. Zij kunnen kosteloos een kraam krijgen. Inschrijving geschied via het ondernemersplatform Ridderkerk. Ondernemers kunnen dit doen door een mail te sturen naar ondernemen@ridderkerk.nl. Hierin dient te worden aangeven:
– Bedrijfsnaam en adresgegevens
– K.V.K. nummer
– Branche / goederen waarmee men op de markt wil staan.