Kinderboeken in de Hofzaal gemeentehuis

Het is Kinderboekenweek 2019. Daarom zijn er deze weken allerlei voorstellingen in de Hofzaal van het gemeentehuis. Stichting Lezen Oké verwelkomt daar de leerlingen van veel Ridderkerkse basisscholen.

Ook in zes scholen worden voorstellingen gegeven. De Bosweide, De Regenboog, De Botter en De Wingerd en de twee vestigingen van De Piramide trakteren hun jongste leerlingen op een leuke voorstelling in het eigen gebouw. Alle voorstellingen zijn gebaseerd op kinderboeken: Alleen op de wereld, Juffrouw Pots, Fred en het geheim van de haven en RAF.

Op de foto boven een scène uit de voorstelling Juffrouw Pots, naar het gelijknamige boek van Tosca Menten.

Leesplezier

Lezen Oké! is in 2000 ontstaan en heeft als doelstelling het vergroten van de leesmotivatie, (voor)leesplezier en de leesbereidheid van kinderen van 0 tot en met 12 jaar. Daarnaast past Lezen Oké! leesbevordering in bij het taal- en leesonderwijs voor het basisonderwijs en de voor- en vroegschoolse educatie.

Kinderboekenweek

De Kinderboekenweek wordt sinds 1955 elk jaar in oktober gehouden. Tijdens het tien dagen durende evenement zijn er in het hele land allerlei activiteiten rond het kinderboek. Op grote schaal haken bibliotheken, het onderwijs, boekhandels en culturele centra hierop in. Het jaarlijks wisselende thema van de Kinderboekenweek dient als leidraad bij de organisatie van de vele activiteiten.

Foto: Gemeente Ridderkerk