Kinderburgemeester Meike opent theatervoorstelling

Meike Oosterwijk trad afgelopen zaterdag 4 maart 2023 voor het eerst op als kinderburgemeester. In theater Het Plein opende ze de voorstelling Jorissa en de Draak.

Meike werd donderdag 16 februari 2023 geïnstalleerd als tweede kinderburgemeester van Ridderkerk. De kinderburgemeester is een initiatief van de gemeente om kinderen een stem te geven en ze mee te laten denken en praten over wat zij belangrijk vinden. Meike gaat met de burgemeester of een van de wethouders mee naar bijzondere gebeurtenissen en geeft dan soms een toespraak. De opening van Jorissa en de Draak was haar eerste activiteit in deze rol.

Wethouder Fleur Stip opende een paar weken geleden de theaterserie De Verhalenkist. Ze ging zaterdag mee. “Het is heel leuk om met Meike op pad te zijn. Zeker bij zo’n mooi evenement waar kinderen op een prikkelende manier worden gestimuleerd om meer te lezen”, vertelde ze in het theater.
De acteurs van De Verhalenkist vertellen iedere eerste zaterdag van de maand een sprookje voor kinderen vanaf drie jaar. Dit doen zij in samenwerking met Bibliotheek Aanzet. Met spullen uit de kist kan steeds een nieuw verhaal worden opgevoerd.

Jorissa en de Draak is de tweede muzikale en interactieve voorstelling van de theaterserie. De show, die een halfuur duurde, is een bewerking van het bekende verhaal met een meisje in de hoofdrol.

Lees meer over De Verhalenkist. Contact opnemen met de kinderburgemeester kan via kinderburgemeester@ridderkerk.nl of e.buljubasic@ridderkerk.nl.

Foto: Gemeente Ridderkerk