Kinderen in gesprek bij Open Limonade

Circa 17 kinderen/jongeren waren vrijdag bij Open Limonade om met elkaar te praten over spelen en hangen in het centrum van Ridderkerk. Gemene deler is dat de kinderen vinden dat het huidige speeltoestel vooral voor kleine kinderen is, en het zou leuk zijn als dat verandert.

Klimmen, obstakels, ‘een beetje gevaarlijk’, springen en je fantasie kunnen gebruiken….zijn veel genoemde wensen van de kinderen die zijn komen kletsen over speelruimte. Hangen is ook belangrijk voor sommige kinderen, werd gauw duidelijk. Maar tijdens het hangen ‘willen we soms ook even wat doen…’

Anderhalf uur later, leeg gekletst en veel inspiratie rijker. Het resultaat mag er zijn: ‘ik heb nu echt het idee serieus genomen te worden!’, aldus een van de kletsers.

Wethouder Marten Japenga nam ook een kijkje bij Open Limonade vrijdagmiddag.

Bron: Gemeente Ridderkerk