Kleurig Winkelhart Ridderkerk

Het Winkelhart Ridderkerk is er een stuk kleuriger op geworden. Werden al eerder in het buitengebied banners met vrolijke kleuren aangebracht en in de binnengebieden kleurrijke lampionnen opgehangen, sinds vorige week zijn daar nog 25 bloementorens bijgekomen.

De winkeliersorganisatie BIZ Winkelhart Ridderkerk heeft samen met anderen al langer gepleit voor meer groene invulling om het centrum aan te kleden. Gelukkig kon op een samenwerking met de gemeente Ridderkerk worden gerekend om dit te realiseren. Er wordt hard gewerkt aan een Ontwikkelperspectief die het centrum op afzienbare tijd een nieuwe invulling zal moeten geven.

Het is echter hard nodig dat de ondernemers, die uit een moeilijke periode komen, nu al de bezoekers kunnen ontvangen met de vrolijke geraniums in een mooie frisse roze kleur. Het zal de sfeer zeker verhogen. Ellen van de Woestijne, voorzitter van de BIZ, heeft vorige week samen met wethouder Henk van Os de bloemetjes buitengezet.

De BIZ is blij dat de wethouder voor twee jaar budget heeft weten vrij te maken voor dit project. Het derde jaar is de BIZ aan de beurt om te zorgen dat er continuïteit zit in deze aankleding. Nu er licht aan het einde van de tunnel zit en we de Covid periode langzaam achter ons kunnen laten, hopen de ondernemers in het winkelhart dat “Koop Lokaal” weer opgeld zal doen zodat we weer kunnen uitzien naar betere tijden.