Koningsplein Ridderkerk komt in kerstsfeer

Dinsdag 6 december 2022 is een grote kerstboom neergezet op het Koningsplein in Ridderkerk. Deze keer niet midden op het plein maar aan de zijkant vlak voor de deur van het restaurant Bregje.

De traditie is dat een boom uit een tuin van inwoner Ridderkerk waarvoor een kapvergunning is afgegeven wordt gebruikt, maar dat is dit jaar niet het geval. Een aangeboden boom bleek niet geschikt en daarom is een kerstboom aangekocht. De komende tijd wordt de verlichting en versieringen aangebracht.

Schaatsbaan

Wethouder Edward Piena opende vanmorgen de schaatsbaan. De eerste schaatsers waren leerlingen van het Máxima College.

De volledige programmering zal te vinden zijn op de website en de sociale mediakanalen van Stichting Schaatsbaan Ridderkerk.

In Oostendam ontstak wethouder Fleur Stip dinsdagavond 6 december 2022 de lichtjes in de kerstboom op de hoek Roggestraat/Tarwestraat.

Zo komt de gemeente Ridderkerk steeds meer in kerstsfeer. De boom wordt al jaren voorzien van lichtjes door het WijkIdeeTeam. Nieuw dit jaar was dat er voor de wijkbewoners, jong en oud, allerlei lekkers was, van glühwein tot warme chocolademelk, en van kerstkrans tot marshmallow.

Foto’s: Wendy Harreman en Jos Wesdijk