Kookactiviteiten Brede School erg in trek

De kookactiviteiten in de Brede School zijn in trek. Ook in Bolnes. Daar kookt een vrijwilliger met kinderen van 6 t/m 12 jaar. Twee jaar geleden begon zij met de kookactiviteiten en deze vallen nog steeds goed in de smaak.

Tijdens de naschoolse lessen koken zes kinderen van De Bosweide en De Fontein in de keuken van De Bosweide. “We kunnen wel stellen dat eten verbindt. De kinderen zijn iedere keer enthousiast als er koken op het programma staat van de Brede School. Op dit moment zien wij vooral dat jongere kinderen van 6 t/m 9 jaar mee willen doen aan de activiteiten”, zegt Brede School coördinator Jerry Tieleman. “De kookactiviteiten zitten iedere keer weer vol”.

“Ook ouders kunnen samen met hun kind(eren) koken”, vervolgt Jerry. “Natuurlijk moet iedereen wel opletten welke taken zij de kinderen geven, afhankelijk van de leeftijd. Kinderen van zes jaar kunnen bijvoorbeeld prima helpen met kleine klussen, zoals pellen, iets klaarzetten of wassen. Zij vinden het hartstikke leuk om te doen en u heeft er een hulpje bij!”

Meer weten over de Brede School Ridderkerk? Bekijk www.bredeschoolridderkerk.nl