Kunstroute Ridderkerk: locatie Paviljoen Struis

Afgelopen weekend werd de Kunstroute Ridderkerk gehouden op verschillende locaties in Ridderkerk. Er waren vier locaties waarbij meerdere kunstenaars samen hun werken toonden en er waren vier thuisateliers te bezichtigen.

In Paviljoen Struis waren vijf kunstenaars die hun werken lieten zien aan de bezoekers.

Özlem Aral toonde een kleine collectie van haar schilderijen, polymeerklei en sieraden. Voor bezoekers was er ook nog gelegenheid om te kijken via een zogenaamd relatiespel of er in de relatie een goede klik zit. Daarnaast was haar werk te zien dat ze had ingediend voor het grote Rembrandt-project.

Fenneke Groeneveld toonde abstracte schilderijen in diverse technieken. Zeegezichten in acryl. Portretten in acryl en zachte pastel.

Tekenaar Jacco van Dam liet fraaie tekeningen zien, zoals hij in de laatste anderhalf jaar van Ridderkerkse straten, pleinen en bijzondere locaties heeft gemaakt. Daarnaast was er ook ander werk van zijn hand te zien, waar met name in de tekeningen veel humor is verwerkt.

Dirry Blom schotelde de bezoekers haar diversiteit aan werken als etsen, droge naald, steendruk, linosnede voor. Daarnaast maakt zij ook potloodtekeningen en olieverfschilderijen.

Michel Kooijmans had speciaal voor deze Kunstroute een serie landschappen gemaakt om zijn veelzijdigheid als kunstenaar te laten zien.

Meer informatie over de kunstenaars van de Kunstroute Ridderkerk is te vinden op de website: www.kunstrouteridderkerk.nl/kunstenaars.

Foto’s: Roelie ’t Jong