Leen neemt afscheid als vrijwilliger bij klaverjastoernooi

Elk voor- en najaar is er een klaverjastoernooi voor senioren en mantelzorgers in WVC Bolnes. Acht weken lang wordt het kaartspel gespeeld. Leen v/d Spoel, vrijwilliger bij het klaverjastoernooi, stopte woensdag 20 november na 20 jaar als vrijwilliger bij dit toernooi en draagt het stokje over.

Ouderenadviseur/Sociaal Werker Henny de Wilt van Facet Ridderkerk sprak Leen toe: “Leen, samen met Ben en Agaat heb jij veel kaarters zien komen en gaan. En met elkaar hebben jullie mooie momenten meegemaakt en zijn er veel leuke herinneringen om samen te delen. De klaverjasclub telt zo’n 60 tot 70 kaarters van verschillende leeftijden uit verschillende wijken. Door het enthousiasme van de deelnemers, werd het toernooi uitgebreid van één keer naar twee keer per jaar en van zeven naar acht middagen. De klaverjasmiddagen zijn niet alleen belangrijk voor het spelelement, maar ook voor de ontmoeting. Mensen genieten van de sfeer, gezelligheid en het praatje met elkaar. Er wordt ook lief en leed met elkaar gedeeld.”

Leen is 20 jaar actief geweest als vrijwilliger, omdat hij de kaartmiddagen graag organiseerde en er nooit problemen waren met zijn duomaatjes en/of de kaarters. Hij was verantwoordelijk voor de computertaken en had bij aanvang zijn vaste plek achter de tafel om de presentielijst bij te houden. Ook hield hij wekelijks de scorebriefjes bij om de uitslagen vervolgens thuis achter zijn computer in te vullen. Hij vond het gezellig om er bij te zijn. Aan het eind van het toernooi maakte Leen foto’s van het winnende koppel. Nu is het tijd om het stokje door te geven aan een ander. Ben en Agaat Dienaar blijven de vertrouwde gezichten. Jan van der Sande, geen onbekende bij het klaverjassen, neemt de taken van Leen over.

“Bij Facet Ridderkerk zijn er veel vrijwilligers. Leen is 87 jaar en hij is een voorbeeld dat mensen tot hoge leeftijd zeer betrokken en actief kunnen zijn voor de Ridderkerkse samenleving. Dit maakt hem bijzonder als vrijwilliger. Wij hopen Leen nog vaak terug te zien bij het klaverjassen”, vertelt Henny uitnodigend. “Bedankt voor je inzet als vrijwilliger! Geniet van je tweede pensioen.”

Het volgende klaverjastoernooi wordt georganiseerd in de maanden februari en maart. Iedereen is welkom op 5 februari.