Levende Adventskalender Ridderkerk

Voor het eerst dit jaar organiseren de sociaal makelaars van Facet een ‘Levende Adventskalender’ in Ridderkerk. Iedereen kent wel de Adventskalender, waarbij iedere dag tot aan Kerst een deurtje geopend mag worden met daarachter een verrassing of een spreuk. Met de ‘Levende Adventskalender’ zullen er echte deuren opengaan.

Graag willen de sociaal makelaars van Facet een lichtsnoer van adressen vormen in de donkere dagen voor Kerst, waar buurtbewoners welkom zijn. Dagelijks vanaf 1 december zullen echte deuren geopend worden, met daarachter een spontane ontmoeting tussen buurtbewoners. Het doel is ontmoeting en verbinding in de wijk en dat niemand alleen hoeft te zitten. De laagdrempelige ontmoeting staat voorop. Iedereen is welkom! Een tegen eenzaamheid.

Voor deze actie zoekt Facet inwoners uit Ridderkerk, jong en oud, die hun huis willen openstellen voor een informele ontmoeting op een ochtend, middag of avond in december. Zij gaan je hierover in de komende tijd nog uitgebreid informeren. Het is mogelijk om samen een huis te openen op één adres.

Je kunt je opgeven bij ondergetekende. De sociaal makelaars van Facet hopen dat velen willen meedoen, hetzij als gastadres, hetzij als bezoeker. Als bezoeker hoef je je niet vooraf aan te melden. De adressen zullen zonder naam en telefoonnummer worden gepubliceerd in diverse media. De reacties uit andere gemeenten zijn lovend. Bedenk wel, soms komen er zes op een dagdeel, soms niemand.

“Wij zien er naar uit om elkaar te ontmoeten. Het is fijn om op deze manier ook in de maand december elkaar een warm welkom te geven!”

Voor opgeven of meer informatie mail naar sociaalmakelaar@facetridderkerk.nl of stuur een appje naar Yolanda Hekkert via 06 – 28 347 606. Geef aan welke dag(en) en tijd je voorkeur heeft en welke je absoluut niet kan. De planning en instructie volgen later.