Lezing Mark Mieras groot succes

In Theater het Plein werd donderdagmiddag 20 oktober 2022 een lezing georganiseerd door Facet Ridderkerk en de Muziekschool Ridderkerk. Aan het woord was wetenschapsjournalist Mark Mieras over het thema “Grijze haren, rijke hersenen”.

In een vol theater legde hij aan de (voornamelijk oudere) toehoorders uit dat het soms niet uit maakt voor je geheugen of je 7 of 70 bent omdat sommige dingen verankerd liggen in je brein. Maar ook dat het de moeite loont voor ouderen om letterlijk dansend en/of musicerend door het leven te gaan om je brein actief te houden.

Dat fietsen minder prikkelend is voor het brein gaf vooral bij de fervente fietsers stof tot nadenken. Al met al was het een geslaagde middag.

Foto’s: Wendy Harreman