Mantelzorgers in Ridderkerk verrast met winacties

In de Week van de Mantelzorg van 9 tot en met 15 november 2020 werden mantelzorgers in Ridderkerk verrast door Karaat Mantelzorg. Vanwege de gedeeltelijke lockdown kon de oorspronkelijke programmering met leuke, ontspannende activiteiten niet doorgaan. Daarom bedachten de mantelzorgconsulenten een alternatief: winacties met vele leuke pakketten, attenties en workshops die bij mantelzorgers thuis konden worden bezorgd.

Mantelzorgconsulent Esther de Meza: “We wilden toch iets leuks doen voor mantelzorgers. Al snel kwamen we op het idee dat we mantelzorgers thuis een fijn, gezellig momentje voor zichzelf konden aanbieden.” De winacties bestonden uit leuke pakketten met lekkers gevuld door Hofstede de Paradijshoeve, een creatieve thuisworkshop schilderen, een bloementaartje maken met verse bloemen aan huis bezorgd en leuke attenties gemaakt door leerlingen van het Farelcollege. “Het was nog een hele organisatie om al deze pakketjes te regelen en te bezorgen, maar dankzij onze collega’s van Facet Ridderkerk en leerlingen van het Farelcollege konden we meer dan 200 pakketjes bij mantelzorgers thuisbezorgen”, vertelt Mineke Boon, senior mantelzorgconsulent bij Karaat Mantelzorg. “Mantelzorg is juist in Coronatijd heel bijzonder, dus wij zijn blij dat er in deze week extra aandacht was voor de vele mantelzorgers die Ridderkerk rijk is.”

In oktober was de Week van de Jonge Mantelzorgers. “Daar hebben we volop aandacht aan besteed, maar ook in deze week werden jonge mantelzorgers niet vergeten. We organiseerden een winactie met een quizvraag op Instagram via @JongRidderkerk, waarbij we twee bioscoopkaartjes hebben verloot”, vertelt Angelique Bloemberg , mantelzorgconsulent Jonge Mantelzorg.

Mantelzorgpluim in de vorm van een Ridderkerkpas

Rond deze tijd ontvangen ongeveer 1200 mantelzorgers van de gemeente Ridderkerk de mantelzorgpluim in de vorm van Ridderkerkpas ter waarde van € 75,00. Deze mantelzorgpluim is een jaar geldig en te besteden bij winkeliers die aangesloten zijn. De mantelzorgpluim wordt ieder jaar in deze periode uitgereikt aan mantelzorgers die bij Karaat Mantelzorg zijn ingeschreven.
De mantelzorgpluim voor 2020 kan nu niet meer aangevraagd worden. U kunt wel de mantelzorgpluim aanvragen van 2021. Bekijk www.ridderkerkpas.nl voor meer informatie.

Wilt u meer informatie, advies of een gesprek over wat Karaat Mantelzorg voor u kan betekenen, neem dan contact op met de mantelzorgconsulenten via info@karaatmantelzorg.nl of 0180 -763 717. Ook op de website www.karaatmantelzorg.nl of Facebook.com/KaraatMantelzorg vindt u meer informatie.