Mattie Meeting was succesvolle middag voor Ridderkerkse jongeren

De jongerenwerkers van Facet Ridderkerk zetten zich in om eenzaamheid onder de jeugd aan te pakken. Dit in het kader van de landelijke campagne Coalitie Een tegen Eenzaamheid, waar gemeente Ridderkerk bij is aangesloten.

Vrijdagavond 16 juli 2021 was de eerste jongerenactiviteit voor deze campagne: de Mattie Meeting.

De avond was speciaal voor Ridderkerkse jongeren die zich wel eens eenzaam voelen, moeite hebben met contact leggen of meer vriendschappen zouden willen. Een groep van 25 jongeren ging lasergamen, deden een treasure hunt, een soort speurtocht waarbij puzzelstukken moeten worden verzameld en keken een film in de Hofzaal van het gemeentehuis.

Jongerenwerker Evina kijkt met een goed gevoel terug op de Mattie Meeting: “Ik had niet verwacht dat zoveel jongeren zich zouden aanmelden. Het is toch kwetsbaar om aan te geven dat je je soms alleen voelt. Maar we hebben een leuke dag gehad. Hopelijk belooft dat veel goeds voor de toekomst.” Wethouder Marten Japenga sluit zich daar bij aan: “Ik ben blij dat de avond zo’n succes was. Het is mooi dat jongeren worden samen gebracht, want niemand zou zich alleen moeten voelen.”

Naast de Mattie Meeting organiseren de jongerenwerkers van Facet nog meer activiteiten.

Benieuwd naar de rest? Volg op Instagram @JongRidderkerk of benader Evina Beekink via 06 1432 7403 of Aaron Broere via 06 5595 6285.

Foto: Gemeente Ridderkerk