Maylin neemt afscheid als eerste kinderburgemeester

Na een periode van anderhalf jaar, nam Maylin Ouwens donderdag 7 juli 2022 officieel afscheid als eerste kinderburgemeester van Ridderkerk.

Samen met familie, betrokkenen en het college, blikte Maylin terug. “Het is heel jammer dat mijn termijn als kinderburgemeester is afgelopen. Ik heb ontzettend veel leuke dingen mogen doen. Vooral de activiteiten die ik samen met burgemeester Anny Attema mocht doen, vond ik bijzonder. Ik mocht bij het uitreiken van de koninklijke lintjes zijn, we hebben Sinterklaas ontvangen, een krans gelegd tijdens de 4 mei-herdenking en sleutelhangers uitgereikt tijdens de Avondvierdaagse. Ik wil u erg bedanken voor uw support, maar vooral ook voor uw mooie en lieve woorden.” Ze sloot haar speech af door nog een keer haar motto te noemen: “Ridderkerk is niet alleen van jou en mij, maar van ons allemaal.”

Maylin kreeg twee cadeaus bij haar afscheid. Ze ontving een beeldje gemaakt door kunstenares Corry Ammerlaan, genaamd ‘Chapeau’. Dat betekent ‘petje af’ of ‘goed gedaan!’. Het is een sculptuur van een figuur die de hoed afneemt. Deze kreeg ze als bijzondere blijk van waardering. Ook kreeg ze een fotoboek met foto’s van al haar 25 publieke optredens.

Burgemeester Anny Attema dankte Maylin voor haar inzet en betrokkenheid. “Ik ben erg onder de indruk van jouw optreden de afgelopen periode. Je hebt het fenomenaal gedaan. Het zal voor jouw opvolger moeilijk worden om jou te overtreffen!”

Foto: Gemeente Ridderkerk