Meerdere locaties stallen fietsen Ridderhof Ridderkerk

Als gevolg van de verbouwing van Ridderhof 2 was de bewaakte fietsenstalling aan de Verlengde Kerkweg in Ridderhof 2 gesloten. In de eerste verbouwplannen kwam deze fietsenstalling terug op hetzelfde niveau als de winkels aan de kant van de Jumbo. De vastgoedeigenaar heeft uiteindelijk niet gekozen voor deze uitvoering van dit ontwerp en besloten om fietsbeugels te plaatsen in het wandelpad tussen de Jumbo en de nieuwe Blokker winkel.

Naast het trappenhuis en lift wordt een winkelunit in gereedheid gebracht voor huisvesting huismeester, bewaking en schoonmakers die wel een oogje in het zeil kunnen houden. Ook camerabewaking is aanwezig in dit gedeelte van het winkelcentrum Ridderhof 2.

Via een licht stijgende helling is het winkelcentrum te bereiken met fiets en/of scootmobiel. Dit kan wel moeizaam en gevaarlijk zijn voor senioren die niet zo mobiel zijn.

Mensen hebben ook de keuze om hun fietsen buiten te plaatsen aan Verlengde Kerkweg of in de oude, sterk verkleinde, fietsenstalling in de parkeergarage. Hier is nu binnen en buiten geen bewaking aanwezig en in het verleden werd deze locatie geteisterd door vele fietsdiefstallen.

Fietsers kunnen nu nog alleen van een bewaakte fietsenstalling op de parkeerplaats bij bakkerij Voordijk gebruik maken. Deze fietsenstalling is tijdens de openingsuren van de winkels gratis en bewaakt.

Fietsenstalling op de parkeerplaats bij bakkerij Voordijk

Foto’s: Wessel Dekker