Gemeente: meld jonge helden aan voor Ridderkerkse Jeugdlintje

Kent u een kind of jongere die het verschil maakt in Ridderkerk? Dan kan hij of zij als waardering een jeugdlintje krijgen van de gemeente. Noa Bode ontving in 2021 het eerste Ridderkerkse Jeugdlintje, voor haar hulp bij het evacueren van bewoners bij een brand in ’t Ronde Sant.

Kent u iemand die zo’n lintje wel verdient? Meld hem of haar dan nu aan. Met het jeugdlintje laat de gemeente zien dat zij de maatschappelijke en/of vrijwillige inzet van kinderen en jongeren in Ridderkerk waardeert. De jongeren kunnen nog geen koninklijke onderscheiding krijgen. Daarvoor is vereist dat mensen zich minimaal vijftien jaar inzetten voor de maatschappij.

Wie kunt u aanmelden?

Alle kinderen en jongeren van zes tot achttien jaar die het verschil maken voor Ridderkerk kunnen een jeugdlintje krijgen. Een kind komt in aanmerking als het aan onderstaande voorwaarden voldoet. Hij of zij:

• woont in Ridderkerk;
  • heeft een heldendaad verricht en/of;
  • zet zich op eigen initiatief belangeloos en vrijwillig in voor Ridderkerkers of in de wijken en/of;
  • heeft een bijzondere prestatie geleverd en/of;
  • heeft zich in het afgelopen jaar minimaal een halfjaar op eigen initiatief voor de maatschappij ingezet.

Kandidaten kunnen niet zichzelf aanmelden en u kunt geen groepen aanmelden. Een jury beoordeelt de aanvragen en bepaalt. De jury behandelt alle aanmeldingen vertrouwelijk.

Aanmelden kan via deze link.

Foto: Gemeente Ridderkerk