Militaire Oefening doet Ridderkerk aan

Tussen 1 en 6 juli doen honderd personen, tien militaire wielvoertuigen en vier militaire vaartuigen mee aan een militaire oefening. De vaartuigen en (militaire) wielvoertuigen gaan van Rotterdam via Oud-Beijerland en Numansdorp naar Ossendrecht en weer terug via Dordrecht, Gorinchem en Ridderkerk naar Rotterdam.

Bij de Hefbrug de Hef (Rotterdam), ZF Marine (Krimpen aan de Lek), AA Installatie Groep (Numansdorp), het voormalig ziekenhuis Amstelwijck (Dordrecht) en Scheepwerf De Koornwaard (Heukelum) maken zij gebruik van (oefen) munitie.

Ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch schade door de oefening? Meld dit aan: Ministerie van Defensie, Sectie Claims, Postbus 90004, 3509 AA  Utrecht, telefoonnummer 030-2180420 of e-mailadres JDVclaims@mindef.nl.

Archieffoto: Erik Jonkman