Minibieb op Vlietplein in Ridderkerk Drievliet

Een minibibliotheek is een plek waar iedereen gratis boeken, tijdschriften en puzzels kan lenen of ruilen. Sinds kort is er ook een minibieb voor de kapperszaak Hairstudio III op het Vlietplein in Ridderkerk Drievliet. De minibieb is open tijdens de openingstijden van de kapperszaak van dinsdag tot en met zaterdag.

Bij deze minibieb kan je gratis boeken voor kinderen en volwassen en puzzels lenen. De regels zijn zeer simpel. Je mag het houden of doorgeven aan anderen, maar je mag de boekjes ook weer terugbrengen zodat anderen er weer plezier aan kunnen beleven. Als er plek is mag men er ook andere boeken voor in de plaats zetten.

Het is nooit de bedoeling dat je de boeken mag meenemen om vervolgens door te verkopen. De bedoeling is juist dat iedereen meer gaat lezen.