Miss World met Ridderkerkse wortels

Vorige week werd Dilay Willemstein gekroond tot Miss Word Nederland. De uitverkiezing van de 20-jarige Brabantse werd ook in Ridderkerk gevierd. Dilay woonde hier in haar jonge jaren bij haar grootouders en heeft ook een Ridderkerkse vader.
Jan en Marian Willemstein zijn maar wat trots op hun kleindochter. “Maar daar hoefde ze geen miss voor te worden. Het is gewoon in alles een fantastische meid” zegt haar Ridderkerkse oma. Ook voor vader Wilco kon z’n dochter al niet stuk.

Dilay, die grotendeels in Eindhoven opgroeide, is werkzaam als model en danseres na eerder met succes de dansopleiding van Creative College in Utrecht met succes hebben afgerond. Tot voor kort gaf ze zelf danslessen in Arnhem en Roosendaal. “Daar heb ik nu de tijd niet meer voor. Ik wil meer met muziek gaan doen en eigen nummers schrijven” zegt ze ambitieus.
Daarbij heeft ze nu een druk jaar als Nederlandse Miss Word. In december mag Dilay haar land vertegenwoordigen bij de Miss Word-verkiezingen in Puerto Rico. Ze zal er in november al voor afreizen. “Maar dat is geen maandje vakantie. Het is echt keihard werken” weet ze uit ervaring.

Aan de Nederlandse missverkiezing ging een traject van ruim een jaar vanaf. In die periode waren er trainingen voor presentatie, dans en lopen op de catwalk. Daarnaast moesten de deelneemsters de tanden zetten in zes challenges. Dilay heeft aan één van die uitdagingen een vervolg gegeven met de campagne ‘Mijn naam is’. Zij wil met deze campagne het taboe dat rust op psychische klachten verbreken: “Ik heb er de maatschappelijke challenge mee gewonnen en hopelijk gaat dit veel mensen helpen.”

Door: BAR Lokale Media, deze week te lezen in De Combinatie.