Nestkasten uitgedeeld aan Ridderkerkse bewoners

De koolmees is een ultieme rupsenvanger die kan helpen bij het bestrijden van de eikenprocessierups in Ridderkerk. Daarom bood de gemeente Ridderkerk 100 gratis koolmeesnestkasten aan. Dat was een groot succes. Wethouder Meij: “in een halve dag hadden al meer dan 100 bewoners via de mail belangstelling getoond.”

Door de coronacrisis is de uitgifte van de nestkastjes vertraagd. Wethouder Meij is blij dat ze afgelopen week toch nog bezorgd zijn bij de Ridderkerkse bewoners. “Dat leverde opnieuw veel positieve reacties op.” Hoewel het broedseizoen al volop bezig is, hoopt de wethouder dat de koolmezen de nieuwe nestkasten toch nog weten te vinden. “Alle rupsen die worden opgegeten, veroorzaken immers geen overlast meer.”

Helaas is het nu niet meer mogelijk om bij de gemeente nog een koolmeesnestkast aan te vragen.

Foto: Gemeente Ridderkerk