Nieuw systeem voor meldingen woonomgeving Ridderkerk

Wilt u een melding maken over uw woonomgeving, bijvoorbeeld over een losse stoeptegel, kapotte lantaarnpaal of graffiti? Dat kunt u heel eenvoudig doen via de website van gemeente Ridderkerk.

De afgelopen maanden heeft de gemeente proefgedraaid met een compleet  vernieuwde, gebruiksvriendelijke applicatie. Meldingen komen rechtstreeks bij de medewerkers in de buitendienst binnen. De applicatie is in maart 2021 gelanceerd. De eerste ervaringen zijn positief. Het systeem is gebruiksvriendelijk en werkt op de mobiele site net zo goed als op de gewone website.

U kunt uw melding eenvoudig doen via www.ridderkerk.nl/melding-woonomgeving  .

Is er al een melding?

Op de overzichtskaart kunt u  eerst kijken of er al een melding gemaakt is over hetzelfde onderwerp. Is dit het geval hoeft u geen nieuwe melding te maken. Heeft u op de kaart gezien dat er nog geen melding over is gedaan? Klik dan op ‘Doe een melding buitenruimte’.

Via een paar simpele stappen kunt u uw melding doen. Eerst zoekt u de juiste locatie op de in de kaart. Als u inzoomt, verschijnen ook alle objecten, zoals bomen en lantaarnpalen. Als u het juiste object aanklikt, gaat de afhandeling van uw melding nog sneller. Dan selecteert u een categorie en vult u een korte omschrijving in. U kunt eventueel ook een locatiebeschrijving en foto toevoegen.

Als u geïnformeerd wilt worden over de afhandeling van de melding, vult u uw contactgegevens in. Dit is niet verplicht.

Geen externe apps

De gemeente Ridderkerk raadt aan om allende eigen applicatie van de gemeente te gebruiken. Zij hebben GEEN contracten met applicaties van derden, zoals bijvoorbeeld BuitenBeter. Hierdoor duurt de afhandeling van meldingen die via andere apps gedaan worden langer en u kunt geen terugkoppeling krijgen over uw melding.

BuitenBeter app wordt niet gebruikt door gemeente Ridderkerk !