Nieuwbouw project Waterrijk in Ridderkerk ’t Zand vordert gestaag

Wethouder Marco Oosterwijk sloeg woensdag 9 september 2020 de officiële palen voor het project van projectontwikkelaar Herkon en Bouwonderneming Stout. Daarmee gingen de bouw van eerste fase van woningbouwproject Waterrijk (37 eengezinswoningen in Het Zand) van start. Dit project wordt naar verwachting in het derde kwartaal van 2021 opgeleverd aan de nieuwe bewoners.

De woningen zijn gelegen langs de Donkerslootweg en Erasmuslaan in de wijk Het Zand in Ridderkerk

De bouwwerkzaamheden van de woningen  Op ’t Zand, de vijfde fase van nieuwbouwproject Het Zand gaat ook zeer voorspoedig. Dit wordt de groenste nieuwbouwbuurt van Ridderkerk. Tussen de Middenmolendijk en de Hugo de Grootlaan komen 52 woningen in diverse typen en prijsklassen.  Alle woningen worden zonder gasaansluiting gebouwd en zijn voorzien van allerlei duurzaamheidsmaatregelen die zorgen voor energiezuinige nieuwbouw.