Nieuwbouwproject Salem Ridderkerk op schema

Begin februari 2021 stonden de medewerkers van het verzorgingshuis Salem stil bij een HOOGTEpunt! De bouw bereikte toen het HOOGSTE punt! Bij het bereiken van het hoogste punt trakteerde de opdrachtgever, dat is de traditie. Niet alleen de bouwvakkers werden getrakteerd maar ook de bewoners, medewerkers en vrijwilligers.

De bouw verloopt volgens planning. Als er geen onwerkbare dagen komen en er zich geen onvoorziene zaken voordoen, dan wordt gebouw B begin juni 2021 opgeleverd. Gebouw E wordt eind juli a.s. opgeleverd.

Dat betekent dat in juni 2021 de eerste bewoners verhuizen naar de nieuwbouw. Een spannende tijd voor de bewoners.

De aannemer verwacht fase 1 van het bouwproces met de bouwvakvakantie 2021 af te ronden.

In fase 2, die naar verwachting loopt van de zomer 2021 tot het najaar 2022, staan gebouw D en C op de planning. Direct na de bouwvakantie 2021 wordt een bestaande vleugel gesloopt en wordt op die plaats gestart met het realiseren van een nieuw gebouw (gebouw D). Gebouw C wordt gerenoveerd. Hiermee wordt naar verwachting in januari 2022 gestart.

In de laatste fase (fase 3) zal gebouw A worden gerenoveerd. De verwachting is dat de bouw zomer 2023 opgeleverd wordt. Dan zullen al onze bewoners kunnen beschikken over een eigen appartement met eigen sanitair.

Salem is een zelfstandige organisatie in Ridderkerk gericht op mensen met een zorgvraag. In Salem wonen en werken mensen met een reformatorische levensovertuiging. Het verzorgingshuis is gevestigd aan de Vlietlaan in Ridderkerk-Drievliet.