Nieuwe burgemeester Ridderkerk medio 2023 bekend

Naar verwachting is medio 2023 bekend wie de opvolger wordt van burgemeester Anny Attema. Haar benoemingstermijn eindigt op 1 oktober 2022.

Over de opvolging heeft de commissaris van de koning, de heer J. Smit, op 16 februari 2022 overleg gehad met de fractievoorzitters uit de gemeenteraad van Ridderkerk.

Vanwege de vele lopende benoemingsprocedures voor burgemeesters in Zuid-Holland is het niet haalbaar dat met ingang van 1 oktober 2022 een nieuwe kroonbenoemde burgemeester voor Ridderkerk kan worden benoemd. De commissaris van de koning zal daarom met ingang van 1 oktober 2022 een waarnemend burgemeester benoemen. Hierover zal hij het gesprek voeren met de nieuwe gemeenteraad, die op 16 maart 2022 wordt gekozen.

De benoemingsprocedure voor de opvolger van burgemeester Anny Attema zal eind dit jaar starten. Naar verwachting kan Ridderkerk medio 2023 een nieuwe kroonbenoemde burgemeester hebben.