Nieuwe dienstregeling openbaar vervoer 2021

Vanaf 3 januari 2021 gaat het openbaar vervoer in Ridderkerk volgens de nieuwe dienstregeling rijden. De dienstregeling gaat later in dan voorgaande jaren. Dit heeft te maken met de coronamaatregelen die de openbaarvervoersbedrijven nemen.

Hierdoor gaan verschillende lijnen in een aangepaste frequentie rijden. Er worden geen lijnen opgeheven. Voor verschillende lijnen worden verbeteringen doorgevoerd om zo de dienstverlening voor de reizigers te verbeteren. De buurtbussen gaan vanaf 4 januari weer rijden. Op zaterdag wordt een beperkte dienstregeling gereden. De BOB-bussen rijden voorlopig nog niet.

Wijzigingen:

• Lijn 245 (Kralingse Zoom-Ridderkerk) gaat via de Burg. De Zeeuwstraat rijden en tussen 12.00 en 14.00 elke 30 minuten.
• De nummers van lijn 601 (Buurtbus) veranderen in: lijn 608 (Ridderkerk-West-Barend- recht Centrum) en lijn 609 (De Schans-Barendrecht Station).
• Van lijn 144 rijdt op werkdagen en op zondag de rit van 0.03 uur vanaf Sporthal Drievliet niet meer door naar Zuidplein, maar wordt ingekort tot halte Spinozastraat.
• Van lijn 146 vervalt op werkdagen en zondag de rit van 23.41 uur vanaf Drievliet en op werkdagen en zondag de rit van 0.14 uur vanaf Zuidplein.
• Lijn 187 rijdt niet meer via de Handelsweg, maar gaat in de ochtendspits via de Tuindersweg en Voorweg doorrijden naar Nieuw Reijerwaard (Peterselieweg) en in de avondspits in de omgekeerde richting.
• Lijn 192 van Qbuzz rijdt tussen de Voorweg en de Verbindingsweg niet meer via de Rijksstraatweg, maar via de Laurierweg.

Frequentie

De wijzigingen in de frequentie van buslijnen is voor heel 2021 van toepassing, tenzij een toename van het aantal reizigers vraagt om de oude frequenties.

• Buslijn 140 gaat in de ochtend- spits van vier naar twee keer per uur.
• Buslijn 144 en 146 gaan in de spits van zes naar vier keer per uur.
• Buslijn 187: laatste rit ochtendspits en eerste rit avondspits vervallen.
• Buslijn 245 gaat in de spits van vier naar drie keer per uur.
• Buslijn 489 van Qbuzz gaat op zaterdag van vier naar twee keer per uur.
• Buslijn 489 van Qbuzz gaat in de spits van zes naar vier keer per uur, met extra ritten tussen Alblasserdam en Oostendam.

Zie voor alle wijzigingen ret.nl en qbuzz.nl/dmg/reizen/2021.