Nieuwe informatieborden met Ridderkerkse historie

Kelvin Wilson werkt momenteel aan twee nieuwe historische panelen voor de gemeente Ridderkerk. Hij ontwierp eerder de panelen met het dorpsbeeld op de gevel van de Oudheidkamer, de oude ambachten van de Kerksingel aan de Sint Jorisstraat en het informatiebord bij de ruïne van Huys te Woude. De nieuwe panelen worden gemaakt met een historische blik op Rijsoord en De Schans in Slikkerveer. Het laatste bord zal duidelijk maken dat dit een hele bijzondere plek van in de historie van Ridderkerk genoemd mag worden. Het is nog niet bekend wanneer de nieuwe borden onthuld zullen worden.

De Ridderkerkse illustrator staat daarna voor een nieuwe uitdaging. Hij is uitgenodigd om in de Indiase Kullu vallei, in de Himalayas, in de voetsporen te treden van de Britse tekenaar John Nankivell.  “Toen hij er een halve eeuw geleden was om er de tempels te tekenen, was het een moeilijk begaanbaar gebied. Nu ligt er een redelijke asfaltweg” zegt de tekenaar, die desondanks uitkijkt naar het avontuur. “In dit gebied beweren sommige mensen de nakomelingen van soldaten uit het leger van Alexander de Grote te zijn. Opvallend is dat zij inderdaad kleding dragen die iets weg heeft van oud-Griekse modes. En ja, dat nog onbeschreven blad trekt mij wel” aldus Kelvin.

Door: BAR Lokale Media, deze week te lezen in De Combinatie.