Nieuwe naam voor gemeentehuis Ridderkerk

Hoe vindt u dat het gemeentehuis van Ridderkerk zou moeten heten? Het gebouw is een multifunctioneel centrum geworden. Daar past een nieuwe naam bij.

U mag meedenken over hoe het gebouw gaat heten. U kunt stemmen op een van de drie namen of zelf een suggestie doen. Op 7 juli ondertekenden gemeente Ridderkerk, Bibliotheek AanZet, de Muziekschool, ’t Gilde, Vluchtelingenwerk en Van der Valk een samenwerkingsplan. Al deze partners zijn gehuisvest in het gemeentehuis. Dat wil de gemeente ook uitstralen in de naam. Enige suggesties zijn Jorishuis, Ridderhuis of Het Plein.

Een jury beoordeelt alle inzendingen. Belangrijk is dat inzendingen binding hebben met de locatie, plaats en met Ridderkerkers, dat de naam goed te onthouden, makkelijk uit te spreken en Nederlandstalig is. De jury doet een voorstel aan het college, die uiteindelijk een beslissing neemt over de naam.

Stemmen kan via de sociale mediakanalen van de gemeente. Stemmen kan ook door te mailen naar Wiena Ramdaras: w.ramdaras@ridderkerk.nl. Stemt u liever op papier? Dan kunt u terecht aan de balie van de bibliotheek aan Koningsplein 1.