Nieuwe Ridderkerkers welkom geheten

Burgemeester Anny Attema heette afgelopen dinsdag 18 april 2023 zo’n 200 nieuwe Ridderkerkers welkom in de gemeente.

Ze ontving de nieuwe inwoners in het gemeentehuis, sprak hen toe en schudde hen persoonlijk de hand. Aan de kinderen deelde ze Ridderkerk-knuffeltjes uit. Na de ontvangst stelde de burgemeester de wethouders en fractievoorzitters van de lokale politieke partijen voor aan de aanwezigen.

Het was dit keer een grote groep die welkom werd geheten. Vanwege corona kon deze goede traditie een tijdlang niet doorgaan. Sommige ‘nieuwe’ inwoners wonen inmiddels al een paar jaar in Ridderkerk.

Na de ontvangst in het gemeentehuis was er nog een tour door Ridderkerk. Verdeeld over vijf touringcars kregen de nieuwe inwoners een rondleiding door de gemeente. Ze reden de verschillende wijken door om Ridderkerk beter te leren kennen.

De bussen kwamen onder meer langs bedrijven, winkelcentra, de brandweer en de sportvelden. En reden langs verschillende monumenten, zoals de oude Huishoudschool en Het Huys ten Donck, maar ook langs maatschappelijke instanties zoals de Food Company, de Kledingbank en de vorige week geopende Social Store