Nieuwe speeltuin Clara Wichmannstraat ’t Zand aangepast

Via de website van gemeente Ridderkerk konden stemmen worden uitgebracht op het keuzevoorstel voor nieuwe toestellen in de speeltuin aan de Clara Wichmannstraat in Ridderkerk. Uiteindelijk waren woensdag 5 mei 2021 de werkzaamheden klaar en waren de speeltoestellen gereed om in gebruik te worden door de kids in de wijk.

De overtollige regenval na de oplevering had de speeltuin tot een flinke modderpoel gevormd. Ondanks het zonnige weer daarna is er nog steeds geen mooie grasmat gegroeid.

Onder de schommels en aan de eindpunten van de glijbanen waren alweer diepe kuilen ontstaan. Daarom is al snel een aanpassingen gedaan door op deze kale plekken, diepere kuilen een betonplaat te storten met daarop nieuw houtschorssnippers.

Hopelijk gaat het gras eindelijk groeien, maar de pret zal voor de kids niet minder zijn.