Ondanks vuurwerkverbod toch veel vuurwerk Ridderkerk

Met een vuurwerkverbod voor 2021-2022 wilde de Rijksoverheid opnieuw extra druk op zorg en hulpverlening voorkomen. Door het coronavirus is de werkdruk in de zorg al een lange tijd te hoog. Of dat effect heeft gehad moet nog blijken uit de cijfers.

Na Oud en Nieuw 2021 bleek met een algeheel verbod het aantal vuurwerkslachtoffers met 70 procent te zijn gedaald in vergelijking met voorgaande jaren.

Ondanks het vuurwerkverbod waren er overal veel harde knallen te horen in Ridderkerk, hoewel dit per wijk wel verschillend was. Net na de jaarwisseling werd al dan niet gezamenlijk met buren genoten van het vele siervuurwerk. En natuurlijk proosten op het nieuwe jaar met champagne.

Vanuit de Riedertoren in Ridderkerk West was een goed overzicht over Ridderkerk te zien.

2022. Wacht niet op bijzondere momenten maar maak momenten bijzonder !.

Video: Stefan Coule