Onderhoud ondergrondse containers

De komende weken krijgen alle ondergrondse containers in Ridderkerk een onderhoudsbeurt. De containers worden eerst geleegd en schoongemaakt. Daarna worden ze gecontroleerd en, als dat nodig is, direct gerepareerd.

Tijdens de onderhoudsbeurt plaatst de gemeente tijdelijk een halfondergrondse container op de plek van de container. U kunt uw afval dus blijven aanbieden. Na de servicebeurt wordt de ondergrondse container weer teruggeplaatst.

Niet in container

Afval dat te groot is om in de ondergrondse container te stoppen, wordt grof huishoudelijk afval genoemd. Bijvoorbeeld meubels, vloerbedekking of grote stukken karton. Zijn uw meubels nog bruikbaar? Dan kunt u ze doneren aan de kringloopwinkel of te koop aanbieden op een website voor tweedehands spullen.

Voorwerpen die niet meer bruikbaar zijn en niet in de ondergrondse container passen, kunt u kosteloos naar afvalaanbiedstation Noordpolder brengen. U kunt het ook door BAR Afvalbeheer laten ophalen. De kosten voor het ophalen van grofvuil zijn twintig euro per keer (maximaal drie kubieke meter afspraak). Zo voorkomt u dat het voorwerp klem komt te zitten en de trommel niet meer open kan. Bovendien kunnen herbruikbare materialen als hout, steen of metaal gerecycled worden, als ze als grofvuil worden ingeleverd.