Ondernemers ontmoeten elkaar bij Máximacollege

Ridderkerkse ondernemers waren vrijdag 25 november 2022 te gast bij het Máximacollege. Daar was de laatste ondernemersborrel van dit jaar.

De ondernemers werden gastvrij ontvangen door leerlingen van de school. Twee docenten namen hun gasten mee in de wereld van het Máximacollege. Ze vertelden over de manier van lesgeven en de kleinschaligheid van het praktijkonderwijs op de school. Deze veilige en vertrouwde omgeving is van groot belang voor de ontwikkelingen en prestaties van de leerlingen.

Ook Jako van Slooten, voorzitter van Stichting Samenwerking Onderwijs Bedrijfsleven Ridderkerk (SOB) sprak de ondernemers toe. Net als wethouder Henk van Os, die de leerlingen en docenten bedankte voor hun gastvrijheid.
Het is voor het Máximacollege en de ondernemers van Ridderkerk van groot belang om met elkaar in contact te komen en te blijven. Zo is de school op zoek naar stageplaatsen voor de leerlingen en zijn de ondernemers van Ridderkerk op zoek naar arbeidskrachten. Op die manier kunnen zij hun krachten bundelen.

De volgende ondernemersborrel staat op donderdag 23 maart 2023 gepland, met als thema Meet & Greet Lokaal Inkopen. Aanmelden kan via ondernemen@ridderkerk.nl.

Foto: Gemeente Ridderkerk