Ondernemers op bezoek bij Van Gelder

Ridderkerkse ondernemers hebben elkaar weer ont­moet tijdens de Ondernemers­ lunch. Ze werden verwelkomt in het indrukwekkende bedrijfs­ pand van Van Gelder Groente en Fruit aan de Krommeweg.

De middag werd geopend door wethouder Henk van Os (economie), gevolgd door een praatje van directeur Gerrit van Gelder. Hij presenteerde met gepaste trots zijn indrukwekkende familiebedrijf. Van Gelder levert al ruim 65 jaar dagverse aardappelen, groente en fruit. Hotels, restaurants, zorgin- stellingen en cateraars zijn belang- rijke afnemers. Daarnaast heeft Van Gelder nog altijd een eigen AGF-verswinkel in het centrum van Ridderkerk.

De lunch vond plaats in het Experience Center van Van Gelder. Dat is een ruimte in het hypermoderne bedrijfspand, waar het bedrijf haar kennis over voeding en duurzaamheid wil overbrengen aan gasten.

Evenement

Afgelopen oktober was er voor het eerst sinds de coronapandemie weer een ondernemerslunch. Toen blikte wethouder Van Os vooral terug op de afgelopen twee corona-jaren. Hij is blij dat er nu ook een tweede ondernemerslunch georganiseerd kon worden. “Het is fijn dat ondernemers elkaar na die vervelende jaren weer kunnen ontmoeten en inspireren.”

Het volgende evenement dat staat gepland, is Sint Joris en de Zaak. Het jaarlijkse evenement voor ondernemers vindt plaats op 21 april 2022.