Ondernemersprijzen naar verwachting terug in 2023

Het was vorige maand drie jaar geleden dat de BAR Ondernemersprijzen voor het laatst werden uitgereikt. Vanwege corona lag het evenement stil. Komend jaar hoopt de organisatie een nieuwe editie te organiseren.

De BAR Ondernemersprijzen worden sinds een aantal jaar uitgereikt aan ondernemers uit Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk. Het doel is om ondernemers te inspireren, verbinden en een hart onder de riem te steken.

Vier winnaars

Tijdens de laatste editie in 2019 werden de prijzen uitgereikt aan vier ondernemers. De prijs voor de start-up van het jaar was voor Berend de Jong (Espresso Service Repair). De Innovatie Award ging naar Gerrit van Gelder van Van Gelder Groente en Fruit.Kim Tchai van Tchai International werd uitgeroepen tot zakenvrouw van het jaar, terwijl Robert van Wijngaarden van Timmerfabriek De Kievit Ridderkerk ondernemer van het jaar werd. Ze blikken kort terug op de uitreiking.

Berend de Jong van Espresso Service Repair had niet verwacht dat hij de prijs zou winnen. “Het was even schrikken om op het podium geroepen te worden. Op een goede manier. Ik vind het nog steeds heel bijzonder dat we die award kregen. Het is toch een bevestiging dat we goed bezig zijn.” Ook Robert van Wijngaarden van Timmerfabriek De Kievit is, ondanks het succes van het bedrijf, bescheiden over de prijs. “We hadden nooit verwacht dat we de prijs zouden winnen. Het was een totale verrassing, maar wel een geweldige eer.”

Kim Tchai van Tchai International zag de prijs als een bevestiging voor al het harde werken. “De prijs heeft vooral binnen de organisatie veel gebracht. Je merkt dat het motiveert om verder te bouwen aan het bedrijf. Maar ook bestaande klanten in Nederland laten weten dat ze extra waardering voor je hebben.”

Gerrit van Gelder van Van Gelder Groente en Fruit zag het winnen van de prijs als kers op de taart van hun harde werk. “We staan toch weer extra op de kaart en kunnen daardoor ook weer andere bedrijven prikkelen om te innoveren.”

Nieuwe editie

Alle ondernemers kijken dus met een goed gevoel terug op de uitreiking. Een belangrijke reden voor het bestuur van Stichting Ondernemersprijs BAR-Regio om komend jaar opnieuw een editie te organiseren. Bestuurslid Danielle de Wilde: “Helaas gooide corona de afgelopen jaren roet in het eten. Maar begin 2023 hopen we de BAR Ondernemersprijzen opnieuw te kunnen uitreiken.”

Na de zomer start de communicatie rondom de nieuwe uitreiking. Vanaf dat moment is het ook mogelijk om u als ondernemer aan te melden of om iemand an- ders voor te dragen.