Ontmoetingsruimte voor Oekraïners in Trefpunt Oost

In wijkgebouw Trefpunt Oost is maandag 26 september 2022 een Buurtkamer geopend voor Oekraïense vluchtelingen.

In de Buurtkamer kunnen de Oekraïners terecht voor hun maatschappelijke vragen en voor een luisterend oor. De Buurtkamer is drie keer in de week open. Op maandagavond van 19.00 tot 21.00 uur en dinsdag- en woensdagochtend van 9.00 tot 12.00 uur. Dinsdagochtend is Vluchtelingenwerk aanwezig om vragen te beantwoorden, op woensdagochtend Facet Ridderkerk. De Oekraïners kunnen daarnaast aansluiten bij bestaande activiteiten in het wijkgebouw van wijk Oost.

Opvang

De Buurtkamer is geopend voor alle Oekraïners die worden opgevangen in Ridderkerk. Op dit moment verblijven er Oekraïense vluchtelingen in Noodopvang De Haven en in een aantal tijdelijke woningen van Wooncompas. Daarnaast worden er tientallen Oekraïners opgevangen bij Ridderkerkers thuis.

De belangrijkste informatie over opvang van Oekraïners, is te vinden op ridderkerk.nl/opvang-oekraiense-vluchtelingen. De locatie van wijkgebouw Trefpunt Oost is De Genestetstraat 2.

Foto: Gemeente Ridderkerk