Ook consumenten kunnen online boodschappen bestellen bij Van Gelder groente & fruit

Het imposante pand van Van Gelder, direct naast Van der Valk Ridderkerk, is niet te missen en vanaf deze is week is er een goede reden om er even te stoppen. Van Gelder heeft namelijk een B2C-webshop gelanceerd, waardoor niet alleen meer de horeca toegang heeft tot het grootste assortiment groente en fruit van Nederland.

Het familiebedrijf met Ridderkerkse wortels wil er ook voor de kook- en gemaksliefhebbers thuis zijn, vertelt bedrijfsmanager Demis van Kouwen. “Regelmatig ontvangen we verzoeken van particulieren die op zoek zijn naar producten die ze niet in de supermarkt kunnen vinden. Dat is ook niet zo vreemd, want Van Gelder heeft in het enorme pand in Ridderkerk namelijk het grootste assortiment aan groente en fruit van Nederland liggen. Ongeacht budget of smaakvoorkeur kan vanaf nu iedereen bij ons terecht.” Ter illustratie somt Demis een aantal categorieën op waar uit gekozen kan worden: “eetbare bloemen, mini-groente, bijzondere paddenstoelen, verse cressen of andere aanverwante groente- en fruitproducten.” Voor de kerst kun je volgens Van Kouwen ook denken aan een mooie Italiaanse truffel om het menu extra feestelijk te maken. Zo heb je behalve een restaurantbeleving straks ook groente en fruit van horecakwaliteit in de keuken bij jou thuis.

Voorproeven

Bij Van Gelder wordt er steeds meer nadruk gelegd op vers en lekker eten. Bestelgemak en gezond eten zijn daarbij de belangrijkste ingrediënten. Van Gelder merkt dat foodbeleving op de thuismarkt ook een steeds belangrijkere rol speelt. Zo ook bij Siebe van Ineveld, die de eer had om het concept als eerste te testen en zo de producten van Van Gelder thuis voor te mogen proeven. “Ik vind het heerlijk om in de keuken te staan”, zegt Siebe, maar deze doorgewinterde thuiskok liep al snel tegen het feit dat hij geen toegang heeft tot alle ingrediënten die hij wel op zijn bord krijgt als hij uit eten gaat. “Het is nog altijd onduidelijk of de horeca gasten mag ontvangen tijdens de kerst en ik wil graag thuis genieten van al dat lekkers wat de chef normaal gesproken voor ons klaarmaakt. Daarom is de nieuwe webshop van Van Gelder een echte uitkomst”, aldus Siebe.

Inspiratie

De nieuwe webshop is echter meer dan alleen een webshop. Klanten kunnen er namelijk ook terecht voor inspiratie, tips en informatie met betrekking tot het assortiment. “Er kan gechat worden met medewerkers van Van Gelder en we hebben al een aantal leuke recepten voor de kerst online staan”, verklapt Van Kouwen.

Afhalen

De consument kan zijn boodschappen afhalen in het Experience Center bij Van Gelder aan de Krommeweg. Omwille van de coronamaatregelen is het proefcentrum in het Experience Center tijdelijk gesloten, maar er is een afhaalpunt ingericht waar klanten hun online bestelde boodschappen kunnen afhalen. Van Gelder beschikt over een ruime vloeroppervlakte waardoor de richtlijnen vanuit het RIVM gewaarborgd zijn en klanten in een prettige en veilige setting hun boodschappen kunnen ophalen.