Opening Kunstroute Ridderkerk 2019

Door het doorknippen van een lint werd donderdagavond de Kunstroute door Ridderkerk 2019 geopend.

In zijn toespraak noemde Marten Japenga het belang van kunst en de geschiedenis van de kunstroute en het feit dat in Rijsoord vorig jaar is herdacht, dat in de periode van 1888 tot 1914, schilders van over de hele wereld naar Rijsoord kwamen om mensen en landschappen van Rijsoord te schilderen.

Verder vertelde hij dat de gemeenteraad van Ridderkerk vorig jaar heeft besloten om een bedrag van vijfduizend euro per jaar ter beschikking te stellen aan kunstuitingen.

De avond werd muzikaal omlijst door pianomuziek gespeeld door Arthur Shorty van United by Music.

Arthur Shorty van United by Music

De Kunstroute wordt gehouden op zaterdag 6 april en zondag 7 april.

Het programmaboekje is gratis te downloaden op de website van de Kunstroute: www.kunstrouteridderkerk.nl

Foto’s: Erik Jonkman