Overvaller Coop Ridderkerk hoort strafeis

De 16-jarige jongen, die wordt verdacht van de gewelddadige overval begin dit jaar op de Coop aan het Vlietplein in Ridderkerk heeft twee jaar jeugddetentie en jeugd-tbs tegen zich horen eisen. Ook wil het Openbaar Ministerie een contactverbod met de vijf mede-verdachten in de zaak en een locatieverbod voor de Coop.

De tiener die in januari bij een overval op de Coop de 40-jarige bedrijfsleider met een groot slagersmes neerstak, moest dinsdag voor de rechter verschijnen. Hij stond terecht voor poging tot doodslag op bedrijfsleider en voor een negental andere misdrijven.

Zo wordt de jongen ook verdacht van een eerdere inbraakpoging op 9 oktober 2018, een mishandeling en bedreiging op 7 januari 2019 en een aantal overvallen op andere supermarkten en winkels.