Overzicht toegankelijkheid stembureaus Ridderkerk

Op 20 maart zijn de verkiezingen voor Provinciale Staten en het Waterschap. Heeft u moeite met bewegen, horen of zien? Via deze link ziet u welke voorzieningen de stembureaus in Ridderkerk hebben.

Per 1 januari 2019 geldt een wettelijke verplichting dat alle stembureaus toegankelijk moeten zijn voor mensen met een beperking. Op veel locaties in Ridderkerk is er een gehandicaptenparkeerplaats, oprijplank bij een opstapje, goede verlichting, loep in het stemhokje of eventueel een extra leeslamp. Twaalf stembureaus voldoen niet volledig aan de gestelde eisen. Bij zes daarvan zal dat in de praktijk niet veel problemen opleveren.

Meld uw ervaring

De gemeente doet er alles aan om de toegankelijkheid van de stembureaus, waar nodig, te verbeteren. Heeft u een suggestie voor of klacht over de toegankelijkheid van een stembureau? Stuur een e-mail. Met uw hulp wordt gezocht naar een oplossing.

Slechtziende en blinde kiezers kunnen eventueel in Rotterdam stemmen met behulp van een mal met audio-ondersteuning. Daarvoor moet u wel een kiezerspas aanvragen. Dat kan tot 15 maart schriftelijk via een formulierop de website van de gemeente. Of tot 19 maart, 12 uur in het gemeentehuis.

Meer weten?

Klik hier voor meer informatie over de verkiezingen of bel (0180) 451 234 en vraag naar het team Verkiezingen.

Bron: Gemeente Ridderkerk