Parkeren met vergunning aan Kerksteeg

Parkeren in de Kerksteeg en aan de Benedenrijweg tussen de Kerksteeg en Kerksingel kan binnenkort alleen nog met een parkeervergunning. Dat heeft het college van burgemeester en wethouders op 23 maart 2021 besloten, om de parkeerdruk voor bewoners kleiner te maken.

In de Kerksteeg en aan de Benedenrijweg zijn maar weinig parkeerplaatsen. Deze plaatsen worden veelal gebruikt door bezoekers en medewerkers van de winkels en horeca. Een parkeeronderzoek heeft dit bevestigd. Om de parkeerdruk voor bewoners te verlichten is besloten vergunninghoudersparkeren in te stellen.

Kerksteeg

Vergunning

Aan de Kerksingel is al een vergunning nodig om te mogen parkeren. Daar gaat de zone aan de Kerksteeg en Benedenrijweg op aansluiten. Men heeft doorlopend een vergunning nodig om op deze plekken te mogen parkeren.

Om een vergunning te krijgen, dient men ingeschreven te staan op een woonadres dat ligt aan het gebied dat wordt ingesteld als vergunninghoudersparkeren. Bewoners die in aanmerking komen hebben hierover een brief ontvangen.

Het vergunninghoudersparkeren gaat in zodra de borden geplaatst zijn. Bezoekers van de winkels of de horeca kunnen voortaan parkeren op het parkeerterrein aan de Havenstraat/Gieterijstraat, nabij supermarkt Dirk.

Parkeerterrein aan de Havenstraat/Gieterijstraat, nabij supermarkt Dirk