Pech voor IJsclub Rijsoord: landijsbaan is lek

Vrijwilligers van IJsclub Rijsoord & omstreken begonnen zaterdagochtend 24 november 2018 vol goede moed met het onder laten lopen van een grasveld aan de Waalweg in Ridderkerk-Rijsoord, om zo een strakke ijsbaan te creëren.

Het werk van de vrijwillige brandweer Ridderkerk blijkt gedeeltelijk tevergeefs te zijn geweest, want het grasveld is lek. Wat blijkt; hoogst waarschijnlijk door de droogte van dit jaar zijn er scheuren in de grond ontstaan en laat het dijkje rond de baan water door.

Intussen is de stand een centimeter lager. De ijsmeester, Henk van Mastrigt, moet wachten tot de oplossing voor de scheuren zich aandient. Een paar dagen regen zou al flink helpen. De ijsclub wil dit seizoen de eerste zijn waar voor het eerst op natuurijs kan worden geschaatst.

Foto: Pieter de Koning