Peter van Dijk: 3×2 gaat dit jaar niet door

Afgelopen zaterdagochtend meldde Peter van Dijk in het programma Prettig Weekend van Radio Ridderkerk dat de jeugdwielertour 3×2 dit jaar niet doorgaat, omdat tot 1 september 2020 er geen vergunningsplichtige evenementen mogen worden georganiseerd.

Hoewel de organisatie het zeer betreurt zal de Ridderkerkse jeugd dus tot 2021 moeten wachten voordat de volgende editie zal zijn. Dat wordt dan meteen een feestelijke: namelijk de 50e keer. Peter vertelde in de uitzending dat er namelijk ooit eens een rekenfoutje was ontstaan en nu dus het één mooi met het ander verrekend kan worden. Ondanks dat er nu geen 49ste editie is.

Iedereen die al ingeschreven was krijgt binnenkort het inschrijfgeld teruggestort. Doorschuiven naar volgend jaar is er dus niet bij. Het inschrijven voor 3×2 2021 kan echter pas weer vanaf 1 maart 2021.
Diegenen die een feestje hoopten te maken van hun laatste deelname dit jaar hoop Van Dijk te verblijden met een uitzonderingspositie zodat ze alsnog dat laatste feestje kunnen meemaken. Hij wil er niet op vooruitlopen maar maakt zich er wel sterk voor in het bestuur. Wordt dus vervolgd.

De eerstvolgende 3×2 is er dan dus van 16 t/m 21 augustus 2021.