Petra van Nes – de Man Politicus van het Jaar 2018

In de laatste aflevering van het Politiek Cafe in de studio van Radio Ridderkerk werd op zaterdag 15 december 2018 de uitreiking van de Politicus van het Jaar gehouden.

Petra van Nes – de Man (Burger op 1) werd door een vakjury bestaande uit vertegenwoordigers van de kranten De Combinatie, Het Zuiden en de lokale omroep RTV-Ridderkerk unaniem verkozen tot Ridderkerks Politicus van het Jaar 2018.

De genomineerden Bjorn Ros (GroenLinks) en Louis van der Spoel (VVD) profileerden zich dit politieke jaar ook in positieve zin, maar Petra van Nes – de Man was voor de jury duidelijk de winnares. Uit het juryrapport blijkt dat ze als raadslid altijd belangstelling toont voor activiteiten van de inwoners en overal verzamelt informatie die ten grondslag ligt aan haar keuzes.

Bjorn Ros (GroenLinks), Petra van Nes – de Man (Burger op 1) en Louis van der Spoel (VVD)

Waar andere partijen vaak alleen in de periode kort voor de verkiezingen zichtbaar op straat zijn, mag van deze Politicus van het Jaar gezegd worden dat zij altijd en overal is. Daarnaast is zij zeer vasthoudend in haar stellingen. Ook wordt het als een knappe prestatie gezien om in korte tijd een nieuwe partij op te zetten. Zij staat als vrouw haar mannetje, zonder haar vrouwelijkheid te verliezen.

Hiermee volgt Petra van Nes – de Man Kees van der Duijn Schouten (SGP) op, die in 2017 werd verkozen tot Politicus van het Jaar.

Politiek Café uitzending, uitreiking vanaf 47m08s.