Peuters en kleuters dansen op Koningsplein

Eindelijk kon vorige week woensdag de Peuter- en Kleuterdans van Muziekschool Ridderkerk van start. Op het Koningsplein waren de eerste twee proeflessen.

De peuters en kleuters genoten van hun eerste les. Ouders kon- den van gepaste afstand toekij- ken. Op de foto boven is te zien hoe Docente Emma de Bruin peuters hun eerste dansles geeft op het Koningsplein. De lessen vinden vanaf nu wekelijks plaats. Aan de hand van een thema onderzoeken peuters spelenderwijs hun bewegingsmogelijkheden en ontwikkelen hun motorische vaardigheden en muzikaliteit. Kleuters dansen ook aan de hand van een thema of verhaal. Zij leren de beginselen van dans en oefenen hun coördinatie.

Veel animo

Er is in Ridderkerk veel animo voor danslessen voor peuters en kleuters. Johanne Leemans, manager van de Muziekschool: ,,De plannen lagen er al heel lang. Maar de lockdown gooide roet in het eten. In september zouden we echt van start gaan, maar dat ging ook niet door vanwege de coro- namaatregelen. Nu hadden we geluk: omdat dans is aangemerkt als sport, kunnen de lessen buiten gegeven worden.’’

Andere leerlingen

Ook de andere leerlingen van Muziekschool Ridderkerk staan te springen om elkaar weer (buiten) te ontmoeten en samen muziek te maken. Voor hen is het nog af- wachten wanneer dat weer kan. Johanne: ,,De één-op-één lessen die we online aanbieden lopen goed. Maar we merken dat ie- dereen er inmiddels een beetje moe van is, alles online. Het is een gemis dat leerlingen elkaar niet kunnen zien en niet kunnen samenspelen.”

Meer informatie over de danslessen voor peuters en kleuters vindt u op muziekschoolridderkerk.nl. Daar kunt u ook op de hoogte blijven van het laatste nieuws rondom de Muziekschool.

Foto: Gemeente Ridderkerk