Pieten in nieuwe kleding gestoken

De werkgroep intocht sinterklaas van de Stichting Evenementen Ridderkerk heeft in de zomer van dit jaar een aanvraag ingediend bij het coöperatiefonds van de Rabobank. Deze aanvraag betrof een nieuwe outfit voor de pieten die al jaren voor een leuke intocht zorgen in Ridderkerk.

De kleding die de pieten dragen is al zo’n 15 jaar oud en was toe aan vervanging. Normaliter zorgt de sint zelf voor vervanging  van de kleding, maar de werkgroep vond dat hij dit beter kon besteden voor de kinderen. In september van dit jaar heeft het coöperatiefonds gemeend de nieuwe kleding toe te kennen. De kleding is eind september nog op gestuurd naar Spanje zodat de pieten afgelopen zaterdag in hun nieuwe kleding naar Ridderkerk konden komen. De Stichting Evenementen Ridderkerk is dan ook enorm blij met deze gift van de Rabobank.