Pim Maaten overleden

Afgelopen dinsdag 30 juni is Pim Maaten in zijn slaap is overleden. De ere-voorzitter van de Stichting Lokale Omroep Ridderkerk werd 77 jaar.

Na zijn opleiding aan het Grafisch Lyceum in Utrecht, ging Pim aan de slag bij het Wegener uitgeversconcern, dat een aantal jaren geleden werd overgenomen door de Pers Media groep. In de 38 jaar dat Pim daar werkte had hij zich opgewerkt tot facility manager en was na zijn vervroegde pensioen in het bestuur gekomen van de lokale omroep eind 2004. Een jaar later nam hij de voorzittershamer over van Wim Verkaik.

De overstap van de redactie van landelijke dagbladen met uitsluitend betaalde krachten naar een vrijwilligersorganisatie als toen nog alleen Radio Ridderkerk was een grote, maar heel veel aspecten aan een media-organisatie waren uiteraard zeer bekend terrein. In de 10 jaar dat Pim voorzitter was van de lokale omroep zijn diverse zaken opgepakt en aangepakt, zoals naast Radio Ridderkerk ook de start in 2007 van TV Ridderkerk en daarna kwamen ook de website en social media’s als nieuwsplatform erbij. Uiteraard was Pim daar niet zelf direct verantwoordelijk voor, maar wist hij voldoende vrijwilligers te motiveren, enthousiasmeren en vooral ook te faciliteren om hun werk goed te doen. Uiteraard horen daar wel de uitdagingen bij die een vrijwilligersorganisatie nu eenmaal kent.

Op 1 januari 2016 gaf Pim formeel de voorzittershamer van het bestuur over aan de huidige voorzitter Hans Magito. Op de nieuwjaarsreceptie van de lokale omroep van zaterdag 2 januari 2016 werd Pim Maaten benoemd tot ere-voorzitter van de Stichting Lokale Omroep Ridderkerk. Het werd geen definitief afscheid, want Pim bleef als lid van de kascommissie de boekhouding controleren. Naast zijn activiteiten voor de lokale omroep was Pim ook zeer actief als programmacommissaris voor de Probus Ridderkerk.

Aanstaande maandagochtend vindt de begrafenisplechtigheid plaats, die om 10.30 uur begint met een afscheidsdienst vanuit de Goede Herderkerk en wordt gevolgd door de begrafenis bij het rouwcentrum Vredehof aan de Lagendijk. Deze uitvaart vindt plaats in besloten kring, maar is ook digitaal te zien via de website van uitvaartonderneming Timmers.