Podcast asielboot Ridderkerk

Inmiddels is de asielboot alweer een paar weken naar Krimpen vertrokken, maar sinds november vorig jaar lag de Holland, eigenlijk een vakantieboot voor oudere mensen die normaal op de Rijn in Duitsland vaart,  in de haven van Ridderkerk. Dit naar aanleiding van een aanvraag door het COA bij de gemeente Ridderkerk om tijdelijk huisvesting voor een groep asielzoekers te faciliteren.

Hoewel veel Ridderkerkers niet eens hebben doorgehad dat de boot er lag is er wel degelijk veel gebeurd. De mensen aan boord hebben veel sociale hulp gekregen van bijvoorbeeld kerkelijke organisaties, het Gilde, Facet, enzovoort. Dit leverde veel verhalen op en geeft ons een inkijkje in het leven aan boord, maar ook aan land.

Verslaggever Aad Hoogendijk heeft de afgelopen weken diverse gesprekken gevoerd en in deze podcast komen deze weer naar voren.

Zo horen wij Jan Vogel van het COA, Annelies Vorselaars van het Gilde, Eveline Freling van Facet en Houssein Omar zijnde één van de asielzoekers.