Podium op voor Familiehuis Daniel den Hoed

De Ridderkerkse Yolanda de Jong is wekelijks een dagdeel als vrijwilliger actief in het Familiehuis Daniel den Hoed in Rotterdam. Op dinsdag 4 april gaat ze het podium van theater Walhalla op om te zingen voor het familiehuis.

Yolanda doet mee aan de vierde editie van “Zing je Schor”, een zangwedstrijd die georganiseerd wordt ten bate van het familiehuis van de Daniel den Hoed-kliniek. Alle deelnemers proberen een mooi sponsorbedrag bij elkaar te brengen. “De opbrengst moet het mede mogelijk maken dat er een loopbrug tussen het ziekenhuis en het familiehuis komt. We kunnen nu naar elkaar zwaaien, maar voor het oversteken van de ’s Gravendijkwal moet er een flink stuk omgelopen worden” licht Yolanda toe.

Yolanda gaat voor het eerst in de schijnwerpers met haar collega-vrijwilliger Johan. Hun duet wordt begeleid door de bekende theaterband Het Groot Niet Te Vermijden, die belangeloos alle zeventien acts van deze avond. In de aanloop naar het optreden krijgen de deelnemers zangles van zangcoach Simone Roerade, die zich eveneens belangeloos inzet. Er is ook al gerepeteerd in de kantine van Walhalla, waar de show op 4 april gaat plaatsvinden.

“Nu is het zaak om een mooi bedrag bij elkaar te krijgen. We zijn al goed op weg, maar we hebben nog veel meer steun nodig” zegt Yolanda. Ze is overigens niet de enige uit Ridderkerk die meedoet. Ook plaatsgenoten Arjan Kruis en Angèle Scheefers hebben zich aangemeld. “Het Familiehuis ontvangt geen subsidie van de overheid en is totaal afhankelijk van giften. Ouders kunnen er dichtbij hun zieke kind zijn. Er wordt 25 euro per nacht voor gevraagd, terwijl de daadwerkelijke kosten het viervoudige zijn. Maar we vinden het belangrijk dat het voor iedereen betaalbaar blijft” aldus Yolanda, die daarom hoopt op een mooi resultaat.

Donateurs van de acts van “Zing je Schor” kunnen via een livestream van de avond meegenieten. In de zaal is plaats voor slechts 250 bezoekers. De kaarten worden verdeeld onder de grootste sponsors. Voor meer informatie en directe buttons voor een donatie: zingjeschor.

Door: BAR Lokale Media, deze week te lezen in De Combinatie.