Politie doet inval bij bedrijf in Ridderkerk

Een arrestatieteam van de politie heeft in de vroege ochtend van dinsdag 30 juni 2020 een inval gedaan op het terrein van Generator Company International BV aan de Touwslagerstraat in Ridderkerk.

De ME hield het pand rondom in de gaten terwijl Dienst Speciale Interventies een inval deed. Ook werd er gebruik gemaakt van een Bearcat.

Er vindt momenteel onderzoek plaats door het Landelijk Team Forensische Opsporing op het terrein. Vanuit de lucht bood een politiehelikopter assistentie. De politie spreekt van een lopend onderzoek.

Update: Aan het begin van de middag gingen de eenheden verder zoeken in een pand aan de Pottenbakkerstraat. De bedrijfsruimte is volgens de pandeigenaar sinds kort bezet door een nieuwe huurder. Mannen in witte pakken deden in het pand onderzoek. Mogelijk gaat het om het zelfde bedrijf in de Touwslagerstraat.

Burgemeester Anny Attema is door politie en justitie bijgepraat over de invallen.

Foto: Twitter @Breakingnieuws1